Şiir Defteri

ESNAFIN CUMA NAMAZI (DENEME)

Yazan: Birturkbilgesi
01.10.2018 / 00:41
162 kez görüntülendi
0 yorum yapıldı
Bu ülkede herşey ezbere; demokrasi, laiklik, Atatürkçülük, Osmanlıcılık, Müslümanlık. Ülkemizde nitel demokrasi ile alakasız bir demokrasi, nitel laiklikle ilgisiz bir laiklik, Atatürk ile alakasız bir Atatürkçülük, gerçek üniversite ile alakasız üniversiteler, dini tanımlayan Din hadisileri yani din ile alakasız dini inançlar, gerçek Türkçe ile ilgisiz Türkçe, gerçek sanatçılık ile ilgisiz sanatçılık, gerçek medyacılık ile ilgisiz medyacılık halileri(halleri), durumuları(durumları) var. Ülkemizde bu açıdan tuhaf ve İslamiyet dini inançına da aykırı olan birşey var: Esnafın cuma namazı. Her ilde görülmekte, esnafın sokaklarda bile toplu cuma namazı kılması. Anlaşılıyor ki esnafın da İslamiyet dini inançından ya da dini tanımlayan Din hadisileri'nden haberi yok. Çünkü İslamiyet dini inançı ya da Din hadisileri esnaflığı yani ticareti gerçekte kötülemektedir, dışlamaktadır; çünkü örnek ki 'Çarşı Şeytan'ın mescididir', 'Kıyamet öncesi ticaret yaygınlaşacak öyle ki kadın bile kocasına ticarette yardım edecek' ve 'Çarşıya ilk giren, son çıkan kişi olma', 'Pazara erken girin, pazardan erken çıkın', 'Dünyanın azını alın', 'Dünyadan yeterinden çoğunu almış olan helakinden almış olur' ve 'Tacirler günahkardırlar' gibi hadisler. Yani bu durumda; esnaf hem İslamiyet dini inançında ya da dinde kötülenen, dışlanan bir işi yapmaktadır hem de sanki yaptığı iş İslamiyet dini inançına ya da dine aykırı değilmiş gibi üstelik de toplu olarak Cumaz namazı'na koşmaktadır. Esnafın bu hali; çarşıyı yani ticareti yani esnaflığı kötüleyen, dışlayan hadisler karşısında mutluluktan değil de ancak yaptığı işten dolayı bağışlanmak için olur bu durumda; ancak esnafın Cuma namazı'larında mutlu halinden anlaşılmaktadır ki Cuma namazı kılmayı bir pişmanlık, özür olarak değil övünç, gurur olarak yapmaktadır ki bunu da söz konusu hadisleri bilmeme cehaletine bağlamak gerekir. Gerçek bu hal Semavi dini inançların tümünde de görülen bir haldir çünkü Semavi dini inançların yoldaşları henüz anlamadılar ki ilahları onları dünya ile ödüllendirmedi ya da onları dünyaya sınanmaya göndermedi; onları yanından dünyaya kovdu; yani Adam(Adem) ile Eva(Havva) savına göre ilahları onları artık korumuyor, sevmiyor, istemiyor çünkü eğer onları bağışlamış olsaydı, bağışladığı anda dünya yok olurdu ve herkes Öteki dünya'daki yerini alırdı; onları sınav için de dünyaya göndermiş olamaz çünkü gerekli sınavı tıpkı Adam ile Eva'ya yaptığı gibi kendi yanında yani Öteki dünya'da yapabilirdi. Yani açık ki dini inançlılar hem kendi dini inançlarını hem de dini hayali, düşsel, varsayımsal bir algılama, anlama, düşünme içindeler; dini tanımlayan Din hadisileri'ni de, kendi dini inançlarının tarihini, geçmişini de iyi bilmedikleri için. Bu nedenle ki Cennet'te ticaret de yoktur ancak alimlik, alimelik vardır. Yani bu durumda; esnafın değil Cuma namazı; olağan namazlara bile durmadan önce bir daha, iyice düşünmesi gerekir. Ah bir de camilerin altlarındaki dükkanlarda ticaret yapanlar var. Hadis onlar için de 'Camide ticaret yapanlara; Allah sana kazanç vermesin, de' diyor. 'Ticaretin onda dokuzu cesarettir' gibi hadisleri yanlış anlamamak gerekir çünkü örnek ki hırsızlığın da onda dokuzu cesarettir; yani ticaret konusunda ana, temel hadisler ticareti kötüleyen hadislerdir. Ey esnaf; dini inançın nereye, sen nereye. Necdet Gürçiftçi Bağımsız, özgür, bilimsel, tarafsız; hiçbir dini inançtan ve hiçkimseden yana olmayan dinli ve bilge İnternette yayınlandığı zaman: 1.10.18/00.34
Düzenleme: 01.10.2018 / 00:47
Kapat/(ESC)
Yorum Düzenleme

Yeni Üyeler

  • kusayak
  • Onur_dogru46
  • kandemir
  • elifnağme
  • erknkrkmz
Kapat/(ESC)
Tavsiye
Adınız:
Sizin eposta adresiniz:
Alıcının eposta adresi:
Mesajınız:
Doğrulama Kodu:
captcha refresh
Kapat/(ESC)
İletişim
Adınız:
Eposta adresiniz:
Mesajınız:
Doğrulama Kodu:
captcha refresh
Kapat/(ESC)
Rastgele Şiir