Şiir Defteri

DOĞRULUK DOST YA DA DÜŞMAN SAYISINA BAĞLI DEĞİLDİR (DENEME)

Yazan: Birturkbilgesi
05.03.2019 / 07:10
670 kez görüntülendi
0 yorum yapıldı
Bazı sözler var: 'Meyve veren ağaç taşlanır', 'Düşmanım çok öyleyse doğru yoldayım' gibi. Bunlar nitellikten ya da felsefeden ya da bilimsellikten ya da bilimsel mantıktan uzak ya da yoksun nicel zekanın, nicel akılın, nicel mantığın yanılsamal, sanı, aldanış, yanılgı ürünleridir. Felsefede, bilimde, bilimsel mantıkta doğruluğun nicel ve nitel ölçütleri, kuralları, yöntemleri vardır. Yani doğruluk düşman ya da dost ya da yandaş sayısı ile ölçülmez. Bu tür düşünceler bilimsel mantığa yani nitel mantığa göre 'mantıksızlık'tır. Örneğin 'Meyve veren ağaç taşlanır' sözü bırakın felsefeyi, bilimi; Türkçeden bile habersizliğin belirtisidir çünkü meyve veren ağaç meyvelerini almak için taşlanır yani bir olumluluk, yarar konusudur yani bir vahşi hayvanı taşlamak yani kovmak özelliğinde, içeriğinde değildir yani bu durumda 'Meyve veren ağaç taşlanır' sözü düşmanlar ya da düşmanlık için kullanılamaz çünkü meyveli ağacı taşlamak düşmanca bir içerik değil dostça, sevgiyle dolu bir eylemdir. Düşman ya da dost sayısı da kötü, yanlış durumlar için de çok olabilir örneğin Hitler'in dostları ya da yandaşları da düşmanları çoktu ancak ülke içinde dostları düşmanlarından daha çok çoktu. Yani 2X2 kaç eder'e sonuç bilimle bulunur; dost ya da düşman sayısı ile değil. Kaldı ki kötülerin sayısı iyilerin sayısından çok daha çok olabilir örneğin İslamiyet'in başında Müslüman sayısı, Müslümanlara düşmanların sayısından çok daha azdı ve bu durumda İslamiyet'in dinderinin(peygamberinin) kendisine doğruluk ölçütü olarak aldığı şey ne düşman sayısının artması ne dost yani Müslüman sayısının artması idi. Felsefenin ya da bilimin zirvesi mantık, mantığın da zirvesi ahlaktır; bu yüzden ahlakdışılığa övgü düzenlerin ya da ahlakdışılık içinde yaşayanların düşüncelerine felsefel ya da dinsel ya da ahlaksal ya da toplumsal doğruluk açısından değer vermemek gerekir. Yani bir insanın doğru yolda olup olmadığı hem temel ahlakın hem de temel akılın kabul etmeyeceği şeylerinin varlığından da, sözlerinin kendi içlerindeki tutarsızlıklardan da anlaşılabilir; örneğin bir insan hem felsefeden bilimden ya da dinden imandan ahlaktan söz ediyorsa hem de nefse ya da ahlakdışılığa batmışsa ya da ahlakdışı giyim içindeyse ona felsefel, bilimsel mantık ve din ahlak olarak önem, değer vermemek gerekir. Ağızı olan konuşur, yazar da felsefenin, bilimin, mantığın, dinin ve ahlakın da mantıkları ve ağızları vardır. Demokrasinin ve hukukun yanlışlarından biri de doğruyu çokluğa bağlamalarıdır. Necdet Gürçiftçi Bağımsız, özgür, bilimsel, tarafsız, hiçbir dinden olmayan dinli ve bilge İnternette yayınlandığı zaman: 29.5.17/
Kapat/(ESC)
Yorum Düzenleme

Yeni Üyeler

  • Pirinctanesi
  • Mefail
  • turgaykurtulus
  • Celal
  • umsena
Kapat/(ESC)
Tavsiye
Adınız:
Sizin eposta adresiniz:
Alıcının eposta adresi:
Mesajınız:
Doğrulama Kodu:
captcha refresh
Kapat/(ESC)
İletişim
Adınız:
Eposta adresiniz:
Mesajınız:
Doğrulama Kodu:
captcha refresh
Kapat/(ESC)
Rastgele Şiir