Şiir Defteri

NAS FAİZ VE SİYASET

Yazan: Birturkbilgesi
27.06.2022 / 04:37
84 kez görüntülendi
0 yorum yapıldı
Durum ki İslamiyet'i Nas(Kuran) ile sınırlamak İslamiyet'i Nas'a eşitlemek Müslümanlığı Nas sanmak yanlıştır Çünkü Kuran Muhammed'edir, Allah'ın Muhammed ile konuşmasıdır Allah'ın yalnızca Muhammed'e seslenişidir, tüm insanlara değil Bu nedenle ki Kuran Muhammed zamanında kitap değildi Eğer Kuran tüm insanlar için olsa idi Muhammed zamanında kitap olurdu Ve herkese dağıtılırdı Oysa Kuran Muhammed'ten sonra kitap yapıldı Muaviye'nin askerlerinin Kuran yapraklarını mızraklarına takmalarının nedeni de İslamiyet'e değil Kuran'ın kitap durumuna getirilmesine tepkiden dolayı olabilir, İslamiyet'i Kuran'a eşitlemek, hadisleri önemsememek midir İslamiyet Örnek ki Kuran'da 'Sultanlarla düşüpkalkan alim de hırsızdır' yazmıyor Bunu Muhammed söylemiş diye bu söz hiçe mi sayılacak Ramazan ayı'na bile 'Sultan' demek hak mı olacak Örnek ki Kuran'da 'Bebekleri ve çocukları öldürmeyin' yazmıyor diye Öz bebek kardeşlerini yani bebekleri, öz çocuk kardeşlerini yani çocukları bile Öldürtmekten çekinmemiş Osmanlı sultanıları baştaçı(baştacı) mı edilecek Örnek ki Kuran'da 'Gürültü yapan bizden değildir' yazmıyor, bunu Muhammed demiş diye Ramazan ayı gecesilerinde(gecelerinde) davul çalmak hak mı sayılacak Örnek ki Kuran'da 'Çarşı Şeytan'ın mescididir' 'Kıyamet öncesi ticaret yaygınlaşacak öyle ki kadın bile kocasına ticarette yardım edecek' Ve 'Camide ticaret yapanlara, Allah sana kazanç vermesin, de' yazmıyor Bunları Muhammed söylemiş diye ticaret baştaçı mı edilecek Ve cami inşaatı ticareti hak mı olacak Örnek ki Kuran'da 'Ramazan değil Ramazan ayı deyin çünkü Ramazan Allah'ın adlarındandır' Yazmıyor, bunu Muhammed demiş diye çocuklara Ramazan'ı ad olarak koymak Doğru mu olacak Örnek ki Kuran'da 'Din ilimdir(bilimdir), ilim Çin'de de olsa gidip öğrenin' yazmıyor Bunu Muhammed söylemiş diye bilime sırt mı dönülecek Örnek ki Kuran'da 'Kılıç çekmeden, mızrak vurmadan, ok atmadan Allah yolunda bir saat Durmak göz ucu kadar isyansız altmış senelik ibadetten üstündür' yazmıyor Bunu Muhammed söylemiş diye Müslümanlar kendilerini savaşa mı adayacak Fetih ya da gaza gibi adlar altında da olsa başkalarının vatanlarına saldırmak hak mı olacak Örnek ki Kuran'da 'Vali ihtiyaç sahiplerinin yüzüne kapıyı kapatırsa Allah da gök kapılarını Onun yüzüne kapatır' yazmıyor, bunu Muhammed söylemiş diye valiler yandaşlık mı yapacak Örnek ki Kuran'da 'Hakaret etmek haramdır' yazmıyor diye Müslümanlar hakaret etmek hakkına mı sahip olacak Örnek ki Kuran'da 'Kim falcıya veya kahine gelip söylediklerini tasdik ederse Muhammed'e İndirilene küfür etmiş olur; kim kahine gelip de birşey sorarsa kırk gece tevbesi kabul olmaz Söylediklerinde onu doğrularsa kafir olur' yazmıyor, bunu Muhammed söylemiş diye Astroloji, medyumluk, falcılık mı yapacak Örnek ki Kuran'da 'İstanbul'un fethi kıyamet alametidir' yazmıyor Bunu Muhammed demiş diye İstanbul'un fetihi bayram mı yapılacak Örnek ki Kuran'da 'Ziynetin terki imandandır' yazmıyor, bunu Muhammed demiş diye Müslümanlara ziynet serbest mi olacak Örnek ki Kuran'da 'Siyaset haram' yazmıyor diye, toplumu birbirlerine düşman siyasi partiler Halinde bölüp insanları birbirlerine düşman etmek serbest mi olacak Örnek ki Kuran'da 'Ezanı makamsız' okuyun yazmıyor, bunu Muhammed demiş diye Ezan da, Kuran da müzik yapıtı(eseri) gibi mi okunacak Kuran'da 'Vatanın, devletin, milletin malını satmak haramdır' yazmıyor diye 'Özelleştirme' diye vatanın, devletin, milletin gelir kaynaklarını, ekonomisini satmak Helal mi olacak, Gelelim faiz konusuna 'Faiz haramdır' diyenler var Diyelim ki Kuran'ı hiç okumadık ancak mantık var çünkü '-aiz' son eki 'Caiz, vaiz, haiz' Sözcüklerinde olduğu gibi Arabçada olumsuzluk değil olumluluk içerir Bu durumda açık ki Kuran'da 'Faiz haram' yazıyor olamaz Ya da Kuran'ı Arabçadan Türkçeye çevirirken 'Riba' yerine eş anlamlısı sanılıp 'Faiz' yazılmış olabilir Çünkü faiz '-aiz' son eki içerir, 'Riba' ise faiz türü olmasına karşın faiz değil faizin aşırısıdır Örnek ki 'Yemek yemek' ile 'Tıkınmak', 'Beslenmek' ile 'Mide düşkünlüğü' 'Yemek yemek' ile 'Yemek yerken ağızı şapırdatmak' 'Fidan' ile 'Ağaç', 'Ağaç' ile 'Orman' arasındaki fark gibi Bu nedenle ki Arabçada '-iba' son eki 'Aşırılık, fazlalık' belirtmektedir 'Diba: Altın ve gümüş işlemeli bir tür ipek kumaş' sözcüğünde de olduğu gibi Yani 'Kumaş' başka şeydir, 'Diba' başka şey ancak ikisi de kumaştır ancak 'Diba' aşırılıktır Durum ki Kuran'daki 'Riba' sözcüğü yanlışlıkla 'Faiz' olarak Türkçeye çevirilmiştir Oysa faiz ve riba köken olarak aynı olsalar da tanım olarak farklı şeylerdir Riba tefecinin aldığı faizdir, tefeciden alınan faiz değil Yani günümüzde riba bankaların insanlardan aşırı faiz almasıdır, insanların bankalardan Faiz alması değil çünkü zaten bankalar insanlara aşırı faiz vermezler Ancak aşırı faiz alabiliyorlar Yani 'Riba haramdır' ayeti tefecilere denilmiştir, halka değil çünkü ribayı alan tefecilerdi Yani hem sultanları, sultanlığı, üstelik de bebek ve çocuk öldürtmüş sultanları baştaçı edip Hem dine aykırı olan siyaseti yapıp Hem de insanlara 'Faiz haramdır, biz Nas'a bakarız' demek nasıl birşeydir Durum ki siyaset hem dine aykırıdır hem de cehalettir, Durum ki yalnızca Kuran yeterli olsa idi Muhammed'e ne gerek vardı Demek ki Kuran İslamiyet'i Muhammed'e öğretmek için Muhammed de Kuran'dan öğrendiklerini ''Din mantık, ahlak, bilim, vicdan, merhamet, adillik Dürüstlük, güvenilirlik, tarafsızlık, sakinlik, medenilik, sadelik, israfsızlık, nefssizlik Ve bunlarla inzivadır' diye insanlara öğretmiş Yani insanların öğrenmesi gereken, Kuran değil çünkü Kuran Muhammed içindir İnsanların öğrenmesi gereken temel bilgi 'Din mantık, ahlak, bilim, vicdan, merhamet, adillik Dürüstlük, güvenilirlik, tarafsızlık, sakinlik, medenilik, sadelik, israfsızlık, nefssizlik Ve bunlarla inzivadır' tanımıdır, Durum ki Muhammed dışındaki insanlar için İslamiyet hadislerden başlayıp Allah'a doğru giden bir yoldur Muhammed'i, hadisleri dışlayan, yalnızca Allah'a bakan bir dünya değil Durum ki birileri Sünnilik'i İslamiyet'i ya da Müslümanlığı ya da ülkeyi Batıya Ya da kendilerine, kendi çıkarlarına ya da kendi cehaletlerine Ya da kendi nefslerine doğru sündürmek durumu sanmakta Örnek ki tıp(tıb) öğrenmek için tıp fakültesine gidilir, tıp fakültesinde de öğretmenler vardır Tıppı öğretmenler öğretir yani öğrencilerin önlerine tıp kitapları koyulup 'Haydi okuyun tıp öğrenin' denilmez Dini de evrensel nitel dahi Muhammed 'Din mantık, ahlak, bilim, vicdan, merhamet, adillik Dürüstlük, güvenilirlik, tarafsızlık, sakinlik, medenilik, sadelik, israfsızlık, nefssizlik Ve bunlarla inzivadır' tanımı ile öğretmektedir Yani bu tanımı bilmeden ya da bu tanıma aykırı olunup din öğrenilmez Tıp öğrenirken öğretmenlere sırtdönülmüyor(sırt dönülmüyor) da Din öğrenirken, dini tanımlayan, Din mantık, ahlak, bilim, vicdan, merhamet, adillik Dürüstlük, güvenilirlik, tarafsızlık, sakinlik, medenilik, sadelik, israfsızlık, nefssizlik Ve bunlarla inzivadır' diyen Din hadisileri'ne neden sırtdönülüyor da Yalnızca Kuran'a sarılınıyor Kuran ilaç gibi ise Din hadisileri de kullanımcası(prospektüsü) gibidir Kuran harita gibi ise Din hadisileri de pusula gibidir Siyasete aldanmayın, siyaset Din hadisileri ile kendini düzeltsin önce. Necdet Gürçiftçi Hiçbir dini inançtan ve hiçbir siyasi partiden yana olmayan dinli ve bilge İnternette yayınlandığı zaman: 27.6.22/04.36
Kapat/(ESC)
Yorum Düzenleme

Yeni Üyeler

  • necerd75
  • Rezan_045
  • BYÖRÜK
  • mali_25
  • Son_mısra
Kapat/(ESC)
Tavsiye
Adınız:
Sizin eposta adresiniz:
Alıcının eposta adresi:
Mesajınız:
Doğrulama Kodu:
captcha refresh
Kapat/(ESC)
İletişim
Adınız:
Eposta adresiniz:
Mesajınız:
Doğrulama Kodu:
captcha refresh
Kapat/(ESC)
Rastgele Şiir