Şiir Defteri

KURAN FAİZ VE OSMANLICI SÜNNİLİK DURUMU

Yazan: Birturkbilgesi
22.06.2022 / 03:30
62 kez görüntülendi
0 yorum yapıldı
'Kuran değiştirilemez, değişmez' deniliyor ancak açık ki Kuran'ın sözcükleri 'Eş anlamlısı' adı altında, 'Eş anlamlısı' diye değiştirilmekte Bu sözcüklerden biri de açık ki 'Riba' sözcüğü yerine 'Eş anlamlısı' diye 'Faiz' demektir Ancak durum ki 'Faiz' sözcüğü 'Riba' sözcüğünün eş anlamlısı değildir Öyle ki içerik, nitelik olarak karşıtıdır, zıttıdır da, Önce dikkat, mantık, ve sözcüklerin doğru anlamları gerekir İslamiyet'te mezhep, tarikat, cemaat yoktur, İslamiyet tektir, birdir Mezhepler, tarikatlar, ve cemaatler dini tanımlayan, 'Din mantık, ahlak, bilim, vicdan, Merhamet, adillik, dürüstlük, güvenilirlik, tarafsızlık, sakinlik, medenilik, sadelik, israfsızlık Nefssizlik, ve bunlarla inzivadır' diyen Din hadisileri'nin bilinmemesinden kaynaklanır Ve ya İslamiyet'i bölmek, Müslümanları bölmek için çıkarılmışlardır Ya da İslamiyet'i, Müslümanları bölmek, Müslümanların birlik olmasını engellemek Müslümanların birleşmesini ve dünyaya egemen olmasını engellemek işlevi görürler, Sünnilik de İslamiyet'i ve Müslümanları bölen bir durum olmasına karşın Osmanlıcı Sünnilik tümden İslamiyet'e aykırıdır Örnek ki din 'Vicdan ve merhamet' demek olmasına Ve hadis 'Sultanlarla düşüpkalkan alim de hırsızdır' demesine karşın öz bebek kardeşlerini Yani bebek öldürten Öz çocuk kardeşlerini yani çocuk öldürten Osmanlı sultanılar bile Ve günümüzde o sultanları övenler, baştaçı edenler bile var, Felsefe mantıkla konuları anlamak ve sorunları çözmektir Felsefede önce mantık, ve sözcüklerin doğru anlamları gelir Şimdi, Kuran'ı hiç okumadan, hiç bilmeden, yalnızca mantıkla ve mantıklı düşünelim: 1- 'Bayram' sözcüğü Türkçe sözcük olduğu için Kuran'da 'Ramazan bayramı, Kurban bayramı' yazıyor olamaz Yani, Kuran 'Ramazan bayramı kutlayın, Kurban bayramı kutlayın' diyor olamaz Demek ki İslamiyet'e 'bayram' sözcüğünü Osmanlı eklemiştir, katmıştır 2- Hadis 'Gürültü yapan bizden değildir' diyor, demek ki Ramazan ayı gecesilerinde Davul çalmak İslamiyet'te yoktur Ve hadis 'Kişi için en kötü yer düğün evidir' diyor oysa düğünlerde gümbürgümbür davul da Çalınmakta Demek ki davulu İslamiyet'e büyük olasılıkla Osmanlı eklemiştir, katmıştır 3- Hadis 'Sultanlarla düşüpkalkan alim de hırsızdır' diyor, demek ki Ramazan ayına 'Sultan' Demeyi büyük olasılıkla Osmanlı getirmiştir 4- Hadis 'Ramazan demeyin, Ramazan ayı deyin, Ramazan Allah'ın adlarından biridir' diyor Demek ki çocuklara 'Ramazan'ı ad olarak koymayı büyük olasılıkla Osmanlı getirmiştir 5- Hadis 'Ezanı makamsız okuyun, makamlı okumayın' diyor Demek ki ezanı da, Kuran'ı da makamlı, müzik gibi söylemeyi Büyük olasılıkla Osmanlı getirmiştir 6- Arabçada '-aiz' eki olumluluk belirtir, örnekler ki 'Vaiz, haiz, caiz' Bu nedenle büyük olasılıkla Kuran'da 'Faiz haramdır' yazıyor olamaz Bu nedenle faiz sözcüğü 'riba' sözcüğünün eş anlamlısı değildir Yani açık ki 'faiz' başkadır, 'riba' başkadır, Durum ki Kuran'da 'riba' denilen şey ya 'faiz' değildir ya 'normal faiz' değildir 'Fahiş faiz'dir, ve paraya gereksinimi olan insanlardan alınan 'Fahiş, aşırı faiz'dir Yani örnek ki insanların bankalardan aldıkları faiz değil, bankaların insanlardan aldıkları 'Fahiş, aşırı, anormal, haksız faiz'dir Çünkü açık ki enflasyon olan bir ülkede paranın faizsiz yani getirisiz olması mantıksızlıktır Borç verene ya da bankaya parayatırana(para yatırana) haksızlıktır, yanlıştır, kötülüktür 7- 'Fa-' ön eki 'fahişe, fare' gibi sözcüklerde olumsuzluk belirtse de 'Erdemli, şerefli/onurlu' demek olan 'Fadıl' sözcüğünde olduğu gibi Olumluluk, onur da belirtmektedir Bu nedenle 'faiz' sözcüğündeki 'fa-' ön eki faiz sözcüğünü kötülemek için kullanılamaz, Mantık açısından olasılık ki Kuran'da 'Faiz haram' değil 'Riba haramdır' yazıyor olabilir Ve 'Riba' da vatandaşın tüccardan, bankadan, tefeciden aldığı faizi değil Tefecinin, bankanın vatandaştan aldığı 'Yüksek, anormal, fahiş' faizi tanımlıyor olabilir Çünkü hem kapitalist ekonomi faizsiz olmaz çünkü kapitalist ekonomi İnsanlardan para almadan çalışmaz, işlemez, ve insanlar da herşeyin fiyatı varken Paralarını da, haklı olarak, fiyatsız yani bedavaya yani getirisiz yani kazançsız vermezler Hem de enflasyon varsa insanların borç verdikleri paraya faiz vermemek vicdansızlık Merhametsizlik, ve mantıksızlık olur Ve din 'Vicdan, merhamet, mantık'tır da Durum ki Kuran'da, İslamiyet'te haram, yasak, ayıp olan şey faiz değil 'riba'dır Yani 'Fahiş, aşırı faiz oranı'dır Bu nedenle olasılık ki Kuran'da 'Faiz haram' değil 'Riba haram' yani 'Fahiş, aşırı faiz haram' Yazmaktadır Bu nedenle ki Müslümanlarda 'Faize' diye bayan adı da bulunmakta Ancak 'Riba' diye insan adı yok Durum ki mezhepler, tarikatlar, cemaatler hem İslamiyet'e, hem insanlığa zarar vermekte Kötülük etmekte Osmanlıcı Sünnilik türü yani Osmanlıcılık ise daha çok zarar vermekte Daha çok kötülük etmekte Müslümanların ya da İslamcıların dini tanımlayan, 'Din mantık, ahlak, bilim, vicdan Merhamet, adillik, dürüstlük, güvenilirlik, tarafsızlık, sakinlik, medenilik, sadelik, israfsızlık Nefssizlik, ve bunlarla inzivadır' diyen Din hadisileri'ne sarılmak yerine Mezhep, tarikat, cemaat ayırımcılığına(ayrımcılığına) sarılması durumu hem Müslümanların Birleşmesini önlemekte Hem de insanlığın ve dünyanın 'Doğru, olumlu' merkezi ve önderi olmak yerine 'İslamofobi', 'Terör', 'Savaş', 'Diktatörlük' gibi kötü şeylerle tanınmasına neden olmakta, Siyaset, toplumları, birbirlerine düşman, ve bilimdışı, ahlakdışı siyasi partiler halinde bölen Ve insanları birbirlerine düşman eden bir dünyadır Bu nedenle dini siyasetten, siyasetçilerden öğrenmek olanaksızdır Din ancak dini tanımlayan, 'Din mantık, ahlak, bilim, vicdan, merhamet, adillik, dürüstlük Güvenilirlik, tarafsızlık, sakinlik, medenilik, sadelik, israfsızlık, nefssizlik Ve bunlarla inzivadır' diye başlayan Din hadisileri'nden öğrenilir Bu nedenle ki faiz değil siyaset, ve özelleştirme diye Vatanın, devletin, toplumun gelir kaynaklarını satmak dine aykırıdır Çünkü din mantıktır, faiz de mantıklılıktır oysa siyaset hem bölücülük, hem düşmanlık Hem astroloji serbestliğinde olduğu gibi bilime Hem zina, genelev, eşcinsellik, ahlakdışı moda türü, ahlakdışı pılaj(plaj) Serbestliğinde olduğu gibi ahlaka ve dine aykırı bir yandaşlık türüdür Bu nedenle ki ülkeler siyaset ile değil dini tanımlayan Din hadisileri'nin Din tanımı ile yönetilmelidir yoksa ülkeleri hem mantıksızlık, hem bilimdışılık Hem ahlaksızlık, hem bölücülük, hem düşmanlık, hem huzursuzluk, hem güvensizlik Hem savaş basar. Necdet Gürçiftçi Hiçbir dini inançtan ve hiçbir siyasi partiden yana olmayan dinli ve bilge İnternette yayınlandığı zaman: 22.6.22/03.30
Düzenleme: 22.06.2022 / 03:39
Kapat/(ESC)
Yorum Düzenleme

Yeni Üyeler

  • kiminnesineyinfesi
  • Hayro
  • Seyran_A
  • SonsuzMasalim
  • ŞekerPortakalı
Kapat/(ESC)
Tavsiye
Adınız:
Sizin eposta adresiniz:
Alıcının eposta adresi:
Mesajınız:
Doğrulama Kodu:
captcha refresh
Kapat/(ESC)
İletişim
Adınız:
Eposta adresiniz:
Mesajınız:
Doğrulama Kodu:
captcha refresh
Kapat/(ESC)
Rastgele Şiir