Şiir Defteri

DİN ORUÇ VE TÜRK DİL KURUMU

Yazan: Birturkbilgesi
01.04.2022 / 06:28
236 kez görüntülendi
0 yorum yapıldı
ÖNCE MANTIK Çünkü mantık yoksa mantıksızlık var demektir Mantıksızlık varsa bağlanılan, sarılınılan durum yanlış demektir Felsefe de, bilim de, ahlak da, din de, demokrasi de, laiklik de, özgürlük de Adalet de mantıksızlık istemez Yani insanlar felsefe, bilim, ahlak, din, demokrasi, laiklik, özgürlük, adalet İstemeden önce mantıklı olmayı istemeliler Yoksa yanlışları doğru diye sahiplenirler, Doğru insan olmak için de, doğru toplum olmak için de, mantıklı olmak için de Önce sözcüklerin doğru anlamlarını doğru bilmek gerekir Yoksa sanılar, varsayımlar, önyargılar, yanlışlar doğru yerine geçmiş olur, Örnek ki insan özgürlüğü demek serbestlik demek değildir İnsan özünün ahlaka ve bilime uygun olarak gür gelişimi demektir Çünkü ahlak evrenin nitel zirvesidir, bilim de nicel zirvesi Demokrasi demek siyasi partilere oy vermek demek değildir Ahlakçılık ve bilimsellik demektir çünkü demokrasi doğru birşeydir İnsanlık için en doğru şey de ahlak ve bilimdir Çünkü ahlak beyinin nitel zirvesi, bilim de nicel zirvesidir Hukuk demek adalet demek değildir çünkü adalet demek doğru demektir Doğrunun ölçütü de ahlak ve bilimdir çünkü ahlak zekanın nitel zirvesidir Bilim de nicel zirvesi Dini inanç demek din demek değildir çünkü dini inanç inanmak demektir Oysa din dini tanımlayan, 'Din mantık, ahlak, bilim, vicdan, merhamet, adillik, dürüstlük Güvenilirlik, tarafsızlık, sakinlik, medenilik, sadelik, israfsızlık, nefssizlik Ve bunlarla inzivadır' dediğidir Yani insanlara, toplumlara, insanlığa doğru şeyler öğretilmiyor Yanlışlar doğru diye öğretiliyor, insanlık önce bunu anlamalı artık Yani insanca dünya önce sözcüklerde devrimle başlayacak Sonra da dini tanımlayan Din hadisileri'nin dediği dine sarılmakla Yoksa insanlık bilim ve teknoloji içindeki cehalet ve insanlıkdışılık olur, Durum ki Türk dil kurumu 'Oruç' sözcüğünün de doğru anlamını bilmiyor Çünkü 'Oruç Farsça sözcüktür' demiş 'Oruç Tanrı'ya ibadet amacıyla yeme, içme vb. şeylerden Belli bir süre kendini alıkoyma' demiş 'Oruç çok sevilen veya istenen şeylerden uzak durma' demiş Bence Türk dil kurumu ya da Tdk yanılıyor çünkü bence öncelikle 'Oruç' sözcüğü Farsça değil Türkçe sözcük Ve oruç Tanrı'ya ibadet için değildir, nefs köleliğini bitirmek içindir Çünkü nefs hem en büyük cehalettir, hem tüm kötülüklerin hem nedeni ve amaçıdır Hem de insan, toplum, insanlık için zorunlu olan akılı, mantığı, ahlakı, vicdanı Akıl-ruh sağlığını önler İslamiyet'te Allah insanların aç kalmasını değil 'Din ahlak ve bilimdir Ahlak ve bilim olmazsa din de olmaz' Ve ' Fakirlik Müslümanın süsüdür, Müslümanın evi kamıştandır, yemeği bir parça ekmektir' Ve 'Çarşı Şeytanın mescididir' Ve 'Güçlü kimseye dünyalık elde etmek için eğilen kimsenin yüzüne Allah dünyada da ahirette de bakmaz' Ve 'Kıyamet öncesi ticaret yaygınlaşacak öyle ki kadın bile kocasına ticarette yardım edecek' 'Kişinin girdiği en kötü yer düğün evidir diyen Din hadisileri'nin tanımladığı gibi 'Ahlaklı, vicdanlı, bilimsel, nefssiz, ve mantıklı insan olmak' içindir Yani dini tanımlayan Din hadisileri'ne aykırı insanların ve toplumların Oruçlarının dinsel hiçbir anlamı yoktur Dinin insanların aç kalmalarına gereksinimi yok Dinin amaçı insanları, toplumları, insanlığı, ve dünyayı dini tanımlayan Din hadisileri'nin Din tanımına uygun yapmaktır Aç kalmakla dinli olunsaydı taşlar evliya olurdu, 'Oruç' sözcüğü 'ağız' ile ilgili ve sınırlıdır Yani yalnızca ağızı kapsar, örnek ki gözü, kulağı, eli, ayağı kapsamaz Yani oruçtan çokşey(çok şey) beklemek yanlıştır Oruçtan beklenilen, istenilen tek şey ağızı nefsein kölesi olmaktan korumaktır Bu nedenle asıl önemli olan şey oruç değil nefssizliktir Yani ruhun, insanın genel olarak tüm kötülüklere uzak olması durumu Oysa oruç yalnızca ağız ile kötülükler içindir İnsanlar bunu anlamadıkları için örnek ki sigara, içki, bikini, mini etek Tayt pantolon, mini şort gibi şeyleri bazıları yalnızca Ramazan ayı'nda oruçlanmakta Ramazan ayı geçtikten sonra da dine aykırı durumlarını ve hayatlarını sürdürmekte Yani oruçlarının ne ağızlarına ne de nefse karşı yararı, etkisi olmakta, Dinde oruç ağız nefsini önlemek içindir Dinde asıl amaç ise nefsi yok etmektir Çünkü yemek, içmek kötülük yapmaz ancak nefs en büyük kötülüğü yapar Yani nefse karşı savaşmadıktan sonra oruç yapmanın anlamı olmaz Bu nedenle ki nefsi yenmiş insanın oruç yapmasına gerek yoktur Ancak nefse nefse karşı eğitim, nefse karşıtlığı geliştirmek, nefse karşıtlığı korumak için Her yıl oruç yapılabilir ancak zorunlu değildir Ki zaten her yıl oruç yapmak hem ağız nefsinin, hem de nefsin yenilemediğinin Kölesi olunduğunun kanıtı, belgesi olur Dinde oruç ibadet(tapınma) değil insanın kendisini ağızda da doğru ile eğitmesidir, İnsanlığın anlaması gereken ilk şey sözcüklerin doğru anlamlarıdır İkinci şey dini tanımlayan Din hadisileri'nin din tanımını öğrenmektir Üçüncü şey 'Din halkın afyonu değildir, dini tanımlayan Din hadisileri'nin Din tanımı ile eğitimidir' Dördüncü şey de 'Din ilahlar için değil insanlar içindir, insanları doğru ve iyi İnsan yapmak içindir, ilahların dinli olmaya gereksinimleri yoktur İnsanların aç kalmalarına da, kendilerine secde etmelerine de çünkü yoksa mantıksal olarak Varlıklarını insanların varlıklarına, insanların egemenliklerine bağlamış olurlar Üzüntüleri de, sevinçleri de, mutlulukları da, mutsuzlukları da insanların hallerine Bağlı, bağlanmış, koşullanmış(şartlanmış) olur' Ki din yalnızca ilahlara inananlar için değil dinsizler içindir de, herkes içindir de Çünkü doğru ve iyi insan olmak herkesin hakkıdır, yalnızca belirli bir ilaha İnananların değil, Bu nedenle ki nefssiz insan yer, içer, oruçlu ve nefssiz olur da Nefse köle insan hiç yemese, içmese de oruçlu, dinli, nefssiz olmaz Bu nedenle ki hadis 'Alimin uykusu bile cahilin ibadetinden üstündür' diyor Yani alimin yemesi, içmesi bile cahilin oruçundan(orucundan) üstündür, Nefsi yenmişsen Örnek ki üç gün aç olsan da önüne bir tabak bulgur pilavı, bir tabak da pirzola koysalar Bulgur pilavını seçiyorsan Sokaklarda lokma kuyruğuna girmiyorsan Kerbela ayında yani vahşet ayında aşure getirseler de almıyorsan, yemiyorsan Kurban bayramı'nda et yemiyorsan Bedava yiyecek, içecek kuyruklarına girmiyorsan Sigara, içki içmiyorsan Denize gitmiyorsan Akıldışı-ahlakdışı giyinmiyorsan Hiçbir siyasi parti yandaşı değilsen Çıkarın için yanlış, kötü şeyler yapmıyorsan Vicdansız, merhametsiz, barbar, vahşi değilsen Hiçbir sıpor(spor) kulübü yandaşı değilsen Gösteriş için sıpor yapmıyorsan Moda giyinmiyorsan Kalite ve marka takıntın yoksa Yemeği zevk için yani ruhun için değil bedenin beslenmesi için yiyorsan Yandaşlık yapmıyorsan, herkese hakkına göre davranıyorsan Gerçekleri, doğruları, ve insanlığın çıkarlarını kendinden üstün tutuyorsan Bedeni, toplumu, ve dünyayı aşmışsan Dini tanımlayan Din hadisileri'nin dediği dine uyuyorsan Nefssiz olabilirsin demektir, oruça gereksinimin olmayabilir demektir Paranın kimde olupolmadığı(olup olmadığı) belli olmayabilir Ancak nefssizliğin, ahlakın, ve dinin kimde olupolmadığı belli olur. Necdet Gürçiftçi Hiçbir dini inançtan ve hiçbir siyasi partiden yana olmayan dinli ve bilge İnternette yayınlandığı zaman: 1.4.22/06.30
Düzenleme: 01.04.2022 / 06:39
Kapat/(ESC)
Yorum Düzenleme

Yeni Üyeler

  • Pirinctanesi
  • Mefail
  • turgaykurtulus
  • Celal
  • umsena
Kapat/(ESC)
Tavsiye
Adınız:
Sizin eposta adresiniz:
Alıcının eposta adresi:
Mesajınız:
Doğrulama Kodu:
captcha refresh
Kapat/(ESC)
İletişim
Adınız:
Eposta adresiniz:
Mesajınız:
Doğrulama Kodu:
captcha refresh
Kapat/(ESC)
Rastgele Şiir