Şiir Defteri

BÖYLE SÖYLEDİ TÜRK BİLGESİ- 71

Yazan: Birturkbilgesi
15.11.2017 / 09:47
1025 kez görüntülendi
0 yorum yapıldı
Ben bilgeyim diye yazmıyorum tüm bunları Bilgeliğin başkalarına gereksinimi yok Siz bilge olun, dünya bilimsel, insanlık bilimsel, ahlaklı ve nefssiz olsun diye yazıyorum Çünkü toplumların yetişkinlerinin en az yarısı bilge olmadan toplumlar İnsanlığın yetişkinlerinin de en yarısı bilge olmadan insanlık için umut yoktur Bilgelik ayakkabı gibi başkaları için değil insanın kendisi içindir çünkü Tıpkı güneş gibi Yani yük sizin sırtınızda değil benim sırtımda, Felsefe sürekli düşünme, sürekli araştırma, sürekli eleme, sürekli kuşku Sürekli güvenmezlik, sürekli kıyaslama, sürekli akıl yürütme gerektiren bir bilimdir Felsefe evrenin mahkemesi, evrenin hem avukatı, hem savcısı hem yargıcı Evrenin laboratuvarı gibidir Çünkü her türlü olasılığı, olanağı, seçeneği bilmek, ayrıştırmak, incelemek, görmek ister Yanlış yapmamak, hak yememek için Bu yüzden felsefe her beyinin, her kişiliğin kaldırabileceği, yapabileceği birşey değildir Ve hem her bilimi hem herşeyi kapsayan bir bilimdir, en başta da kendisini Öteki bilimler öncelikle ve genelde hep kendi dışları ile didişirken Felsefe öncelikle hep kendisi ile didişir Yani hiçbirşey olmasaydı öteki bilimler var olamazdı ancak felsefe yine olurdu Ne yazık okullarda felsefe diye felsefe tarihi anlatılmasına, Üniversitelileri artık alime, alimeye, düşünen insana, kültür insana benzemelerinden değil Mankene, modacıya, magazinde ünlü denilen kimselere benzemelerinden anlıyoruz Yalnızca okuduğu bölümden anlayan üniversite mezununa yazıklar olsun O ki bilim ve insanlık için değil Ya cebi ya patronlar için okumuş demektir, Bilinemezcilik başka, bilinmezlik başka şeydir Ve bilinemezcilik mutlaklık yani kalıcılık iken bilinmezlik görelidir yani geçidir Bilinemezcilik özel olarak evrim ve tanrı konularında olsa da Genel anlam olarak hiçbirşeyin bilinemeyeceği üzerine kurulu iken Bilinmezlik bilinmezliğin geçici olması Şimdi bilinemeyen şeyin şimdi bilinemiyor olsa da gelecekte bilinebileceğini içerir, İnsanda örneğin iki başın olması şimdilik ya da hiçbir zaman olası ve olanaklı değilken Ya da her cinsin belli bir yıl sonra karşı cinse dönüşmesi şimdilik olası Ya da hiçbir zaman olanaklı değilken Birgün olabileceği ya da hiçbir zaman olmayacağı olsa da Ya da dünyadan aya yürüyüp gitmek şimdilik olası ve olanaklı Ya da hiçbir zaman olanaklı değilken Birgün olabileceği ya da hiçbir zaman olmayacağı olsa da Seçenek olarak var olması seçenektir Yani düşünün ki asla olmayacak olmasına karşın Örneğin demirin altın olmasını mı istersiniz, bakır olmasını mı Çinko olmasını mı, ekmek olmasını mı, yumurta olmasını mı Ya da kağıt olmasını mı gibi birşeydir seçenek Yani seçeneğin olası ya da olanaklı olması gerekmez Anlaşılmalıdır ki insan ve insanlık olasılık ve olanak üzerine değil Seçenek üzerine yoğunlaşmalıdır Ve olasılık ile olanak sınırlı iken seçenek sınırsızdır Olasılık ve olanak boyun eğmek iken seçenek savaşımdır ve sonsuzluktur Örneğin bir tavla zarının 7 gelmesi olasılığı da olanağı da sıfırdır Ancak seçeneği vardır Ve bir tavla zarı 7 gelecek biçimde yapılırsa yapılabilir Yapılamazsa yapılamaz ancak seçenek olarak vardır Ve yapılırsa yeni bir tavla oyunu ya da yeni bir oyun var edilebilir Var olmak olasılık ve olanak gerektirir İlerlemek ise seçenek Seçenek ilerleticidir ve yaratıcılığı, yaratmayı gerektirir Yani felsefeye yani bilime göre seçenek yalnızca sunulmuş, verilmiş Var olan seçenekler değildir Yani seçenek düşünen, felsefel, bilimsel insana ait birşeydir Ve gerçekleşmesi, olması gerekmez Yani dünyada ya da evrende olasılığının ya da olanağının olması gerekmez Seçenek insanın yaratıcılığıdır Bu nedenle dünyada ve evrende tek yaratıcı insandır Bu yüzden her ilahın işi insanladır, insanla işi olmayan ilah İlahlar tarihinde yoktur Evren ilah arıyorsa, ilah istiyorsa insana baksın Ve her seçeneğin yapılması, gerçekleştirilmesi gerekmez, Genelde insan, özelde ise patronlar ve devletler Bilimi ve teknolojiyi isterler ancak felsefeyi istemezler, sevmezler Çünkü bilim ve teknoloji onlara para kazandırır Bu nedenle devletlerin, milletlerin ve insanların medenilikleri için Sahip oldukları bilime ve teknolojiye değil felsefeye bakmak gerekir, İnsan ilah gibi ya da ölümsüz bir varlık değil gibi değil Bir idam mahkumu gibi yaşamalıdır Çünkü doğduğu döllendiği andan başlayıp ölüme mahkumdur Ve demesi gereken tek şey 'Zamanı geldi mi?' olmalıdır hayata, dünyaya Yanıtını beklemeyen bir soru olarak, boyun eğip, İnsanlara ya da insanlığa okunmasını önereceğim beş şey ise Karl Marx'ın felsefesi, Muhammed'in Din hadisileri Necip Alsan'ın 21. yüzyıl ve çağımız Kemalettin Tuğcu'nun İhtiyar dilenci Ve Atatürk'ün sözleri olurdu Gerçek ki felsefeyi bilmeyen evrimi de dini de bilemez Ve hem insan hem ülkeler hem insanlık hem sanat hem akıl adına Ne yanlış, ne kötü, ne zararlı şey Sanatı yanlış, kötü, ahlakdışı sanatçılardan almak Bunu yapmaktansa sanatsız kalmayı yeğlerim Ya da kendi sanatımı kendim yapmayı Sanata dolmuş ahlaklısından çok ahlaksızı İnsanlığa doğru, iyi örnek olmaktan çok yanlış, kötü örnek olanı Giyiniğinden çok çıplağı Hayır sanatsız kalan bir millet değil felsefesiz kalan bir millet ya geriler Ya insanlıktan çıkar ya yok olur Ve ne mutlu 'Türk'üm diyene' ya da ne mutlu 'İnsanım diyene' değil Ne mutlu 'Düşünürüm(Filozofum), alimim, alimeyim, bilgeyim' diyenlere İnsanlığı ayırmak değil Felsefe, bilim ve dini tanımlayan Din hadisileri ile birleştirmek gerekir İşte bu yüzden bir de evrensel dil gerekir Ve gereksinim duyulan güç kanda yani bedende değil Felsefede, bilimde ve Din hadisileri'nde yani beyindedir Gerçek ki düşünürlük, alimlik, alimelik, bilgelik Yani felsefe bilimsellikle ve tarafsızlıkla olur Ne tuhaf birşey insanları ilahlara tapınmaya yine insanların çağırması Ve ne tuhaf patronun ilah, ilahe gibi yaşarken İşçinin doğal yaşam savaşımı(mücadelesi) yapan bir canlı gibi olması Gerçek ki felsefeden uzak olmak yalnızca doğmuş olmaktır Küçük bir çocuk bir taşa takılıp düşmüşse Büyüklerin kaldırmadığı taş yüzündendir Yerçekimi yüzünden değil Kuşkusuz ki 'Felsefe yapma' ve 'Kitap karın doyurmaz' diyenler 'Alim olma' diyenlerdir Ve istedikleri düzen hayvanların dünyası ve kölelerin dünyası gibi bir dünyadır 'Gölge etme başka ihsan istemem' diyen iki Diyojen vardır Biri herkesin olabileceği yani yalnızca kendisi için 'Güneş' isteyen Biri de herkes, tüm insanlık için 'Güneş' isteyen Gerçek ki ortalık ilk Diyojen dolu İşte felsefe ikincisidir Bu yüzden felsefe basit insan işi değildir İnsanlığın 'Büyük olmak'tan istediği şimdilik yalnızca nefs olaraktır Düşünce olarak değil Gerçek ki akıldışı, ahlakdışı, insanlıkdışı sanatçılar Çıkar için yalnızca kendilerini özgürleştirmek isteyen Toplumu, insanlığı köleleştirmek isteyen köle sahipleri gibidirler Sanat gıdaya da benzer, korunmazsa bozulur Kuşkusuz ki toplumlar ve insanlık hem doğru sanata ve doğru sanatçıyı korumak Hem de akıldışı, ahlakdışı, insanlıkdışı sanata ve sanatçılara karşı savaşmak zorundadır Yanlış sanat insanlığın değil ticaretin ve siyasetin kardeşidir Sanatçı olmak felsefel, bilimsel ve Din hadisileri açılarından Doğru ve iyi insan olmadıktan sonra yanlış, kötü, zararlı, anlamsız, gereksiz birşeydir Sanatçının sanatına değil kişiliğine bakmak gerek önce Ey 'Din halkın afyonudur' diyenler Uyuşturucunun mabedlerin çevrelerinde değil de Bilim öğreten okulların çevrelerinde satılıyor olması tuhaf değil mi Bilim ve teknoloji Mars'a gider de Ahlak bir arpa boyu yol gidemiyor bu dünyada Çünkü 'Felsefe yapma' demek 'Ahlak yapma' da demektir 'Kitap karın doyurmaz' demek 'Ahlak karın doyurmaz' da demektir Ne yazık mideden başka yere çalışmayan bilime, teknolojiye ve insanlığa. Necdet Gürçiftçi İnternette yayınlandığı zaman: 15.11.17/09.26
Kapat/(ESC)
Yorum Düzenleme

Yeni Üyeler

  • Pirinctanesi
  • Mefail
  • turgaykurtulus
  • Celal
  • umsena
Kapat/(ESC)
Tavsiye
Adınız:
Sizin eposta adresiniz:
Alıcının eposta adresi:
Mesajınız:
Doğrulama Kodu:
captcha refresh
Kapat/(ESC)
İletişim
Adınız:
Eposta adresiniz:
Mesajınız:
Doğrulama Kodu:
captcha refresh
Kapat/(ESC)
Rastgele Şiir