Şiir Defteri

BÖYLE SÖYLEDİ TÜRK BİLGESİ- 280

Yazan: Birturkbilgesi
24.04.2022 / 11:21
452 kez görüntülendi
0 yorum yapıldı
Neron sıpora(spora) dönüştü, Pompei siyasete Yamyamlık çağı modaya dönüştü, işgaller çağı özel sektöre, hayvanlık sanata Medya bu bataklığın kurbağası Oysa 'Önce ahlak ve bilim' diyor Doğru insanlığın doğru Arab atası Muhammed Ve doğru Türk atası Atatürk Nereye gidiyorsun 21. yüzyılda Elinde 'Uslu/Akıllı' ceptelefonu(cep telefonu) Evinde bulaşık makinası(makinesi) Binlerce üniversitesi olan insanlık, Suçluların cezalandırılmasını istiyor ancak suçların nedenlerinin yok edilmesini istemiyorsanız Sadistsiniz, pısikopatsınız(psikopatsınız), sosyopatsınız, cahilsiniz, ve dinli değilsiniz demektir Çünkü bilim de, din de sorunların nedenlerinin çözümlenmesini ister Durum ki suçların temel nesnel nedeni Vahşilik geni olan Mia(Maoa) geni'dir Öznel temel nedeni ise işi toplumları birbirlerine düşman siyasi partiler halinde bölmek Ve insanları birbirlerine düşman siyasi partiler halinde birbirlerine düşman etmek olan Siyaset türü İşi toplumları, vatanları, ve hayatı sömürmek olan özel sektör türü Ve işi akıldışılık-bilimdışılık-ahlakdışılık-insanlıkdışılık yaymak olan Akıldışı-bilimdışı-ahlakdışı-insanlıkdışı moda türüdür Bunlara yani yanlışa, kötüye, suça sarılıp Kötülüğe, yanlışa, insanlıkdışılığa, suça karşı savaşılmaz, Ahlaksız bilim başsız bedene benzer, çalışır ancak insanca olmaz Ahlaksız toplum değirmene benzer, üretir ancak insanca olmaz Ahlaksız sanat köpeğe benzer, eğlendirir ancak insanca olmaz Akılsız devlet zamana benzer, yönetir ancak insanca olmaz Ahlaksız eğitim acıya benzer, öğretir ancak insanca olmaz Ahlaksız medya depreme benzer, bilgi verir ancak insanca olmaz Ahlaksız gurur sarmaşığa benzer, dik durur ancak dik tutamaz Neye sarılırsanız ona benzersiniz Dini tanımlayan, 'Din mantık, ahlak, bilim, vicdan, merhamet, adillik, dürüstlük Güvenilirlik, tarafsızlık, sakinlik, medenilik, sadelik, israfsızlık, nefssizlik Ve bunlarla inzivadır' diyen Din hadisileri'nin tanımladığı dine sarılın, Dünyaya iki evrensel nitel dahi gelmiştir, biri Muhammed'tir, biri de Atatürk'tür Çünkü ikisi de 'ÖNCE AHLAK VE BİLİM' dedi Çünkü ahlak beyinin ve evrenin nitel zirvesidir, bilim de nicel zirvesidir, İnsan ancak dini tanımlayan, 'Din mantık, ahlak, bilim, vicdan, merhamet, adillik, dürüstlük Güvenilirlik, tarafsızlık, sakinlik, medenilik, sadelik, israfsızlık, nefssizlik Ve bunlarla inzivadır' diyen Din hadisileri'nin tanımladığı dine uyarsa olgunlaşır, Çünkü örnek ki ahlak beyinin ve evrenin nitel zirvesidir Bilim beyinin ve evrenin nicel zirvesidir, nefs de hem en büyük cehalettir Hem tüm kötülüklerin nedeni ve amaçıdır(amacıdır) Hem de akılı, mantığı, ahlakı, vicdanı, akıl-ruh sağlığını önler, Cehalet kitap okumayı bırakınca değil Dini tanımlayan, 'Din mantık, ahlak, bilim, vicdan, merhamet, adillik, dürüstlük Güvenilirlik, tarafsızlık, sakinlik, medenilik, sadelik, israfsızlık, nefssizlik Ve bunlarla inzivadır' diyen Din hadisileri'nin tanımladığı dine aykırılık ile başlar, İnsan 'O kuşağı, bu kuşağı, şu kuşağı' olunca değil Dini tanımlayan Din hadisileri'nin tanımladığı dine uyarsa insanlaşır, Bardağın dolu yanını boş yanını görün çünkü dolu yanı keyif, zevk, haz demektir Boş yanı sorun demektir ki bilim sorunları yani boş yanı görmeli Bilimsel olmak için bardağın hep boş yanı görülmeli, Aşk gerçekte insanın başkasına değil kendine gereksinimidir Aşk başkasına değil kendi zevkine aşık olmaktır Aşk kendini başkası sanma aptallığıdır Aşk kendini başkasında bulmak istemek tembelliğidir Çünkü içi bağırsak, bok, iğrençlik dolu bir insanın içi bağırsak, bok, iğrençlik dolu Bir başka bedene aşık olması hem mantıksızlıktır hem gülünçtür İnsan kendini ancak kendinde Ve 'Din mantık, ahlak, bilim, vicdan, merhamet, adillik, dürüstlük, güvenilirlik, tarafsızlık Sakinlik, medenilik, sadelik, israfsızlık, nefssizlik, ve bunlarla inzivadır' diyen Din hadisileri'nin Tanımladığı dine sarılmakla doğru olarak bulabilir, Ahlaklı ve bilimsel olmayan, ve nefse köle annelerin, babaların çocuklarından İnsanlığın ruhuna hayr pek gelmez Çünkü ahlak beyinin ve insanlığın nitel zirvesidir, bilim de nicel zirvesidir Ve nefs tüm kötülüklerin nedenidir Umut çocuklar değil 'Önce ahlak ve bilim' diyen Atatürk'ün de 'Önce ahlak ve bilim' diyen Muhammed'in de dediği gibi 'Ahlak ve bilim' olmalıdır Çocuklara, gençlere değil ahlaka ve bilime sarılınmalıdır Çocuklar ve gençler de ahlaka ve bilime sarılmalıdırlar, Özgürlük ahlaka ve bilime uygun olmaktır Çünkü ahlak beyinin, insanlığın, ve evrenin nitel zirvesidir, bilim de nicel zirvesidir Ahlaka ve bilime aykırı şey özgürlük değildir, serbestliktir Ahlakçı ve bilimsel olmayan irade, beyin, mutluluk, zevk, haz, varoluş, seçiş, yönelim, hayat Özgürlük değil serseriliktir, Ne kadar ahlaksızlık, o kadar oy Ne kadar ahlaksızlık, o kadar para Para çalıyor, akıldışı-bilimdışı-ahlakdışı-insanlıkdışı moda ve ünlü türü oynuyor Siyaset de, özel sektör de şizofreniden zevk, mutluluk, sevinç, haz almak durumudur Çünkü siyaset toplumu parçalar, özel sektör de vatanı, ekonomiyi Bu nedenle ki ya toplumları ya ahlaksızlık denilen ya vahşilik denilen deliliğe Ya da devletleri savaş denilen deliliğe götürürler Durum ki siyaset ve özel sektör hükümdarlığın ya eğlence durumu ya cinnet durumu olur, Önce 'İyi insan' değil 'Doğru insan' olmak gerekir Çünkü herkes iyiliğe açıktır ancak herkes doğruya açık değildir Doğru olmadan iyi doğrusuzluk olur Örnek ki aç köpeğe yemek vermek iyiliktir ancak bunu zorba bir insan da yapabilir Önce doğru ol, sonra iyi ol Doğru insan olmak da 'Ahlaklı, bilimsel, ve nefssiz insan' olmak ile başlar Etpazarında(Et pazarında) kurbağalar Derilerinde akıldışı-ahlakdışı-insanlıkdışı moda, ses kesesilerinde(keselerinde) astroloji 'Vırak, vırak' vıraklarlar, 'Sevgi' sözcüğü ilkel ve anlamsız bir sözcük durumundadır Çünkü örnek ki boka dönüşecek olan işkembe çorbasına da söylenir, köpeğe de Oysa örnek ki hayvanlara 'Akıllı ol, mantıklı ol, ahlaklı ol' denilmez İnsanlara hayvanlara söylenemeyecek güzel, doğru sözler söylenirse insana onur olur, Beyin geliştikçe beyin hızlılanır(hızlanır), beden yavaşlar çünkü beyin daha çok düşünmeye Daha çok dikkat etmeye, daha çok incelemeye, ayrıntılara daha çok dikkat etmeye başlar Bu nedenle ki düşünen insan türü, düşünen toplum türü ekonomiyi, üretimi yavaşlatır Bu nedenle ki sömürü düzenileri(düzenleri) düşünmeyen insan türü Ve düşünmeyen toplum türü ister Ancak tarih bu nedenle insanlığı insansız, makineli, robotlu, bilgisayarlı ekonomi Üretim türüne doğru da götürmekte Bu durumu kapitalist yaparsa işsizlik ve yoksulluk artar Ahlaklı ve bilimsel devlet türü yaparsa herkesin insanca hayatı olur Geleceğin şimdiye göre özeti işte budur Özel sektör de, siyaset ahlak, mantık, bilim değil içgüdüdür Bu nedenle ki dünyayı insanistan olmaya değil de hayvanistan olmaya doğru götürürler 'Erkeğin yüreğine(kalbine) giden yol midesinden geçer' sözünün yerini 'Erkeğin yüreğine giden yol bedeni göstermekten geçer' 'Yuvayı dişi kuş yapar' sözünün yerini de 'Yuvayı cinsellik yapar' almakta Evrimin insanlığa tek kötülüğü 'Ölüm korkusu'nu öğretmek oldu Çünkü hayvanlar ölümden korkmazlar çünkü ölümün ne olduğunu bilmezler, İnsana en yakın insan da, en dost insan da Dini tanımlayan, 'Din mantık, ahlak, bilim, vicdan, merhamet, adillik, dürüstlük Güvenilirlik, tarafsızlık, sakinlik, medenilik, sadelik, israfsızlık, nefssizlik Ve bunlarla inzivadır' diyen Din hadisileri'nin tanımladığı dine uyan insandır İnsana en uzak, en düşman insan da 'Din mantık, ahlak, bilim, vicdan, merhamet, adillik, dürüstlük Güvenilirlik, tarafsızlık, sakinlik, medenilik, sadelik, israfsızlık, nefssizlik Ve bunlarla inzivadır' diyen Din hadisileri'nin tanımladığı dine aykırı insandır, Hayatın(Yaşamın) içinde değil dışında ol çünkü akıldışılık-bilimdışılık-ahlakdışılık-beden-haz Bataklık gibidir Bedenin değil beyinin içinde olmalı Ellerinin içinde de, ayaklarının altında da değil ruhun içinde olmalı Gözlerin, kulakların, burunun(burnun), dilin, derinin önünde değil arkasında olmalı Hayata doğrudan değil gecikmeli bağlanmalı Çünkü zaman da insanlığa ve mantığa dahildir, Atatürkçülük Atatürk'ün yaptıklarını yapmak, yediklerini yemek, içtiklerini içmek Giydiklerini giymek değildir, 'Ahlaklı ve bilimsel olmak'tır, 'Ahlak ve bilim'dir Din peygamberlerin yaptıklarını yapmak, yediklerini yemek, içtiklerini içmek Giydiklerini giymek değildir Dini tanımlayan, 'Din mantık, ahlak, bilim, vicdan, merhamet, adillik, dürüstlük Güvenilirlik, tarafsızlık, sakinlik, medenilik, sadelik, israfsızlık, nefssizlik Ve bunlarla inzivadır' diyen Din hadisileri'nin din tanımına uygun insan olmaktır. Sanki sevgi sözcüğü ya 'Seni yok edeceğim' ya 'Seni kölem yapacağım' gibi İnsan çıkarı olunca çok anlaklıdır(zekidir) Örnek ki göz ile görülen put ilahların ilahlıksızlığı anlaşılınca Göz ile görülmeyen ilah türüne sarıldı Oysa insanlık din diye sarılması gereken şey dini tanımlayan 'Din mantık, ahlak, bilim, vicdan, merhamet, adillik, dürüstlük Güvenilirlik, tarafsızlık, sakinlik, medenilik, sadelik, israfsızlık, nefssizlik Ve bunlarla inzivadır' diyen Din hadisileri'nin tanımladığı dine sarılmaktır. Necdet Gürçiftçi Hiçbir dini inançtan ve hiçbir siyasi partiden yana olmayan dinli ve bilge İnternette yayınlandığı zaman: 24.4.22/11.20
Kapat/(ESC)
Yorum Düzenleme

Yeni Üyeler

  • Pirinctanesi
  • Mefail
  • turgaykurtulus
  • Celal
  • umsena
Kapat/(ESC)
Tavsiye
Adınız:
Sizin eposta adresiniz:
Alıcının eposta adresi:
Mesajınız:
Doğrulama Kodu:
captcha refresh
Kapat/(ESC)
İletişim
Adınız:
Eposta adresiniz:
Mesajınız:
Doğrulama Kodu:
captcha refresh
Kapat/(ESC)
Rastgele Şiir