Şiir Defteri

ALEVİLİK BEKTAŞİLİK YOKSULLUK VE MANTIK

Yazan: Birturkbilgesi
25.12.2022 / 01:05
175 kez görüntülendi
0 yorum yapıldı
Ben insanları, toplumları, devletleri, örgütleri, inançları incelemek için Derin incelemelere gerek duymam Çünkü herkesi açıklayan bir sözü olur Tıpkı Mars'ta su olduğunu Mars'a inmeden saptayan Nasa'nın bilimsel mantığı gibi Mantık kullanırım Örnek ki 'Ben sosyopat değilim, akıl-ruh sağlığım yerinde' diyen bir insan Eğer korona salgını olan bir ortamda maske takmıyorsa Sosyopat olduğuna Bırakın toplumun yani başkalarının sağlığını düşünmeyi Kendi sağlığını bile düşünebilecek bir mantığa sahip olmadığını düşünürüm Siyasi görüşü ne olursa olsun, dinsel inançı(inancı) ne olursa olsun Gerçek ki bazı şeyleri tanımlamak için uzunuzadıya(uzun uzadıya) incelemeye(analize) Gerek yoktur Örnek ki gece idrara sık çıkan insan eğer rahat ve bol çiş yapıyorsa Pırostat(Prostat) değildir, şeker hastalığı olabilir, Alevilik konusuna da böyle yaklaşıyorum Ancak Alevilik 'Ali'den geliyorsa neden 'Alicilik' değil de 'Alevilik' denilmekte Kaldı ki Muhammed'ten sonra başka halifecilik de yokken, Muhammed'ten sonra Dini tanımlayan, 'Din mantık, ahlak, bilim, vicdan, merhamet, adillik, dürüstlük Güvenilirlik, tarafsızlık, sakinlik, medenilik, sadelik, israfsızlık, nefssizlik Ve bunlarla inzivadır' diyen Din hadisileri'nin tanımladığı dine uygun insan Başageçmişse(Başa geçmişse) kimin başageçtiğinin(başa geçtiğinin) ne önemi var Ya da Muhammed'ten sonra, dini tanımlayan Din hadisileri'nin din tanımı uygulanmış ise Kimin halife olduğunun ya da başageçtiğinin ne önemi var Bu konuda ben mantıksızlık görmekteyim, İnternetteki bilgiye göre her Bektaşi Alevi imiş ancak her Alevi Bektaşi değilmiş Bu durumda mantık şöyle düşünür: 'Demek ki ya Bektaşilik temel, Alevilik yan kol Ya Alevilik temel, Bektaşilik yan kol Ancak internetteki bilgiye göre temel olan Bektaşilik Alevilik ise Bektaşilik'in bir uygulama biçimi, Bektaşilik'te cinsel ilişki konusunda söylenilen 'Bir çuvaldan yalnızca bir elma çamura düşmüşse tüm elmaları yıkamanın ne gereği var?' Sözü Önce 'Acaba Bektaşilik yoksulluk inançı(inancı) mı Ya da Bektaşiler su kıtlığı olan yerlerde mi yaşadılar?' sorusunu düşündürtmekte Çünkü su kıtlığı sudan olabildiğince dikkatli yararlanmayı gerektirir Ancak bu konu su sorunundan değil de mantıktan kaynaklamış olabilir Çünkü yalnızca bir elma kirlenmişse tüm elmaları yıkamak mantıksızlıktır Bu durumda mantık şöyle düşünür: 'Bektaşilik ya su kıtlığı üzerine kuruludur Ya mantık üzerine', Ancak Hacı Bektaş Veli'nin şu sözleri Bektaşilik'in şu sözleri Bektaşilik'in Su kıtlığına dayalı olsa da temelde mantık üzerine kurulu olduğunu göstermekte: 'Göze nur gönülden gelir Murada ermek, sabır iledir Araştırma açık bir sınavdır Hak güneşten daha zahirdir Eline, diline, beline sahip ol Arifler hem arıdır hem arıtıcı. Abdal, Hak'a hayran olandır Cennet için ibadet geçersizdir En büyük keramet çalışmaktır Bir olalım, iri olalım, diri olalım Her ne arar isen, kendinde ara Dil mızraktan, daha derin yaralar Adalet her işte, Hakk'ı bilmektir Çalışan insan kötülük düşünmez İnsanın kemali ahlak güzelliğidir Bilim beşikte başlar, mezarda biter Mürüvvet hoş görmek ve affetmektir. Allah ile gönül arasında perde yoktur Hiçbir milleti ve insanı ayıplamayınız Marifet nefsi silmek değil bilmektir Elden gelen her iyiliği herkese yapınız Aşk meydanı erenlerin ve bilenlerindir Dinine dizlerinle değil kalbinle bağlan Çalışmadan geçinenler bizden değildir İbadetin yeri başkadır, işin yeri başkadır Nefsine ağır geleni kimseye yapma Kendini tanımayan, Yaratan'ı da bilemez Bilimden gidilmeyen yolun sonu karanlıktır Dili, dini, rengi ne olursa olsun iyiler iyidir.', Alevilik'te ise abdest de, gusül abdesti de varmış Bu durumda mantık şöyle düşünür: 'Eğer Bektaşilik'in su sorunu varsa Demek ki Alevilik su sorununu çözmüş Yani Bektaşilik'in su sorununu çözmüş bölümü', Bu konuda önemli bir konuda şu: Ahmed Yesevi de, Hacı Bektaş Veli de Orta Asya Yani Türk kökenli Bu durumda Türklerin 'Önce mantık' diyen bir halk olduğu Müslümanlığı ve yaşamı(hayatı) 'Önce mantık' üzerine kurmaya çalıştığı düşünülebilir Ki dini tanımlayan Din hadisileri de 'Önce mantık' diyor Çünkü mantık ahlak ile bilimin hem başlangıç noktasıdır, hem kesişim noktasıdır Hem türevidir Bu nedenle ki Muhammed 'Din ahlak ve bilimdir, ahlak ve bilim olmazsa din de olmaz' diyor Ki bu durum da hem Hacı Bektaş Veli'nin 'Dinine dizlerinle değil kalbinle bağlan' Ve 'Cennet için ibadet geçersizdir' sözleri ile Hem de Muhammed'in 'Alimin uykusu bile cahilin ibadetinden üstündür' 'Alimler peygamberlerin varisleridir' 'Bilim öğrenmenin sevabı kırk yıl ibadetin sevabıdır' 'Gerçek insan ikidir: Alim ve öğrenci, bunların arasında(dışında) olan insanda hayr yoktur' 'Kılıç çekmeden, mızrak vurmadan, ok atmadan Allah yolunda bir saat durmak Göz ucu kadar isyansız altmış senelik ibadetten üstündür' Ve 'Cennet güç amelleri istemekle elde edilir' sözleri(hadisleri) ile uygunluk, uyum içindedir Bu durumda durum ki siyaset 'Siz bize oy verin, biz sizi Cennet'e sokarız' yaklaşımı İçinde görünmektedir Çünkü siyaset toplumu bölmek, insanları birbirlerine düşman etmek, yandaşlık Mantıksızlık, ahlakdışılık, bilimdışılık üzerine kurulu bir dünya olduğu için Dine zaten aykırıdır Ancak siyasetin İslami kavramları ağızındandüşürmemesi(ağızından düşürmemesi) durumu Mantığı 'Siyaset siz bize oy verin, biz sizi Cennet'e sokarız' yaklaşımı içinde olduğunu Düşündürtmekte Ya hu ey siyaset sen zaten dine aykırısın, zaten senin din ile ilgin yok Sen kimi, neyi Cennet'e sokacaksın Sen önce kendini Din hadisileri'ne uydur. Necdet Gürçiftçi Hiçbir dini inançtan ve hiçbir siyasi partiden yana olmayan dinli ve bilge İnternette yayınlandığı zaman: 24.12.22/19.00
Kapat/(ESC)
Yorum Düzenleme

Yeni Üyeler

  • Tormentor
  • Hevilli
  • Pirinctanesi
  • Mefail
  • turgaykurtulus
Kapat/(ESC)
Tavsiye
Adınız:
Sizin eposta adresiniz:
Alıcının eposta adresi:
Mesajınız:
Doğrulama Kodu:
captcha refresh
Kapat/(ESC)
İletişim
Adınız:
Eposta adresiniz:
Mesajınız:
Doğrulama Kodu:
captcha refresh
Kapat/(ESC)
Rastgele Şiir