Şiir Defteri

BÖYLE SÖYLEDİ DİN- 24

Yazan: Birturkbilgesi
20.01.2018 / 00:08
1219 kez görüntülendi
0 yorum yapıldı
Din bilimdir Bilim de bilimsel düşünmek ve bilimsellik demektir Faiz eğer kurumlara, kuruluşlara, şirketlere verilen paradan alınıyorsa Dine aykırı değildir Ancak eş dosta verilen borçtan faiz almak eğer borç kısa vadeli ise Faiz almak herşeyden önce dostluğa aykırıdır Ancak zaten doğru dost, doğru insan borç veren dostunu zora koşacak Zarara sokacak biçimde borç almaz Ve aldığı borç ile de ona zarar vermez, kötülük yapmaz Yani dostlar arasında borç verenin rızasına uygun ise faiz olmaz Ancak çok uzun vadeli ve büyük miktarda olarak borç verilmişse Ya da enflasyon varsa ve borcu veren de alan da Olumlu, adil, vicdanlı bir faiz miktarında anlaşmışlarsa bunda din açısından bir sorun yoktur Enflasyon olan bir ülkede parayı enflasyona karşı korumamak da dine aykırıdır Çünkü din akıldır, akıllı olmaktır da Yani ne zarar ver ne zarar gör Eğer tüccar iseniz eşe dosta mal sattığınızda kar almıyor musunuz Kuşkusuz ki para da maldır ve faiz de onun karıdır Yoksa vatandaşlarınızı dosttan saymıyor musunuz Yani dine aykırı olan, kötü olan, yanlış olan, çirkin olan, zararlı olan şey Faizin kendisi değildir Kötü, yanlış, çirkin, zararlı, dine aykırı kişiliktir Yani kötü, yanlış olan şey akıl değildir, akılı kötüye, yanlışa kullanmaktır, Kurum, kuruluş ve şirketlere verilen paralardan faiz almak Örneğin bankalardan faiz almak bakkalların satın aldıkları mallara bir kar koyup Satmaları gibidir Yani bakkallar aldıkları malları aldıkları fiyattan mı satıyorlar ki Giden paralar da aynı miktarda geri dönsünler Kaldı ki bankaların verdikleri faiz, aldıkları paralardan kazandıklarından Ve var olan enflasyondan çok da azdır Peki altınları olanlar, evleri olanlar onları aldıkları fiyattan mı satıyorlar Fiyatlar yükselmişse Borç verenlerin de borç alanların da zarar etmelerine neden olmak dine uygun değildir Yani paradan para kazananlara verilen paradan faiz almak bir ticaret gibidir Para kendi başına zararlı, kötü olmayan birşeydir Para tıpkı üzüm gibidir Parayı zararlı, kötü yapan şey insanların kötü, yanlış niyetleridir Tıpkı üzümden şarap yapmaları gibi Yani şarapta suç üzümün değil üzümden şarap yapan niyetin, insanlarındır, Domuz etine gelince Domuz eti yemek dine aykırı değildir Din bilimdir ve bilimde beslenmek herşeyden önce bilimselliğe dayalıdır Eğer domuz eti bilimsel değilse, sağlığa zararlıysa Kuşkusuz ki yenilmesi de dine aykırıdır Değilse aykırı değildir Zaten dinde ne eti olursa olsun, ne olursa olsun birşeyi nefs için Ya da nefsle yemek dine aykırıdır Yani nefs için ya da nefsle yenildikten sonra tavuk eti yemek bile dine aykırıdır Ancak burada dikkat edilmesi gereken şudur: Dine aykırı olan tavuk eti değil tavuk etinin yenilme nedeni ve biçimidir Yani nefstir Yani olağan etleri ya da yemekleri ya da yiyecekleri bile Nefs için ya da nefsle yemek de Aşırı yemek de nefse girdiği için dine aykırıdır Ve yeme işi bitmiş de olsa bu aykırılık yani nefs sürmekte ise Yani pişmanlık, özeleştiri yoksa bu da dine aykırıdır Olağan etler varken olağandışı etler yemek istemek ya da yemek de dine aykırıdır Yani örneğin koyun eti olan biryerde nefs için domuz eti istemek Domuz eti yenilen biryerde nefs için koyun eti istemek ya da yemek de dine aykırıdır Çünkü nefstir Bu durumda en doğrusu hiçbir eti yememektir Yani örneğin köpek eti yenilen biryerde başka bir et istemek ya da yemek yerine Hiçbir et yememek en doğrusudur Çünkü din nefsi yenmektir, nefsi yok etmektir de Yani 'Ben bu eti yemem, ille de şu eti isterim' demek de nefstir Ve nefs dine aykırıdır çünkü nefs her kötülüğün nedeni, temeli, kökeni, başıdır Yani dinde bilime, sağlığa, akıla, vicdana ve ahlaka aykırı olmayan her et Nefs olmayacak biçimde yenilebilir Çünkü din bilimdir, yemek içmek, nefs işleri değil, Dinde böyledir çünkü din bilimdir Ancak biilim olmayan, bilimdışılık olan inançlarda dine uygun şeyler de Yasak olabilir, bu başka konudur, dini ilgilendirmez, dini bağlamaz Kuşkusuz ki cehalet, nefs olmayan ve akılı yok etmeyen herşey dine de uygundur Kuşkusuz ki barbarlık da akılı yok edicidir Yani bir yandan kendileri milyonlar, milyarlar kazanırken İşçilerine asgari ücret ya da çok aza ücret verenlerin Sendikalı oldular diye işçilerini işten atanların İşçilerin tazminatlarını, haklarını vermemek için binbir dolap çevirenlerin Ya da bir yandan faize karşı olup bir yandan da taht için bebekleri Annelerini, babalarını bile öldürtmüş sultanları, hükümdarları sevmek, savunmak Baştacı etmek dine aykırıdır çünkü akıldışılık, mantıkdışılık İnsanlıkdışılık ve vicdandışılıktır Büyük bir tutarsızlık, büyük bir mantıksızlık, büyük bir çelişkidir Onlar dini ne sanıyorlar Kendi malları mülkleri ya da keyifleri, istekleri mi Kuşkusuz ki din bilimdir Ve kimsenin keyifine, çıkarına, dünyasına, hazzına göre davranmaz Kuşkusuz ki size doğru gelen başkasına yanlış Size iyi gelen, başkasına kötü gelebilir Size olağan gelen şeyler başkalarına olağan gelmeyebilir Ancak din bilimdir, herkese göre değil bilime göredir Dinde bilimdışılık, bilimdışı inançlar yoktur Din başka dini inanç başkadır Bilim başka, inanç başkadır Doğru insanlık, doğru dünya Ve doğrular, gerçekler inançlara göre davranamaz Bilime göre davranır Çünkü dini inançlar bilimsel değildir Oysa din bilimdir Din gerçeğe ve doğruya yönlendirir ancak yalana ve yanlışa yönlendirmez Din herkese ya da herşeye özgürlük değil bilime, gerçeğe, doğruya, iyiye özgürlüktür Dinsel inançlar birilerinin malı olsa da din kimsenin malı değildir Çünkü din bilimdir Ve bilim de kimsenin malı değildir Kuşkusuz ki bilim herşeyde doğru ve iyi yolu mutlaka bulur Kuşkusuz ki nefs ve nefse alıştıran, nefse yönlendiren şeyler dine de aykırıdır Çünkü nefs önce akılı, sonra ahlakı, sonra da öteki doğru, iyi herşeyi yok eder Ki bu da bilime aykırıdır Yani din bilimdir, bilimin ışığından yararlanır ancak bilime de ışık tutar Çünkü bilim madde, beden, gerçek; din ise beyin, ruh, kişilik, doğrudur Din gelenek görenek, adet töre değil bilimdir Ancak dini inançlarda gelenek görenek, adet töre olur Çünkü dini inançlar bilim değildir, bilimsel değildir. Necdet Gürçiftçi İnternette yayınlandığı zaman: 19.1.18/11.51
Kapat/(ESC)
Yorum Düzenleme

Yeni Üyeler

  • Pirinctanesi
  • Mefail
  • turgaykurtulus
  • Celal
  • umsena
Kapat/(ESC)
Tavsiye
Adınız:
Sizin eposta adresiniz:
Alıcının eposta adresi:
Mesajınız:
Doğrulama Kodu:
captcha refresh
Kapat/(ESC)
İletişim
Adınız:
Eposta adresiniz:
Mesajınız:
Doğrulama Kodu:
captcha refresh
Kapat/(ESC)
Rastgele Şiir